lørdag 14. juni 2014

Dag 18. Kristiansund - Fiksdal

Hviledagen er over og ny dag med flott sykkeltur venter.
Vi våknet opp på Astoria hotell i Kristiansund og fikk i oss frokost. Marius klaget litt på noen "gessæl" (ramp) som hadde bråket i natt. Undertegnede har hatt sov-i-ro  ørene, så ikke hørt noe og sovet veldig godt.

I dag startet selve sykkelturen med en liten busstur gjennom Atlanterhavstunellen. Er fordi det ikke det lov å sykle gjennom den.  Sykle Atlanterhavsveien var noe vi begge hadde gledet oss til og hadde håpet på litt sol og ikke for mye vind. Vi kan nå skryte av at det var helt blå himmel i hele dag og vinden har vært til vår hjelp nesten hele veien.
Det å sykle denne veien var trolig gøy, masse flott å se på. Veien heter 64.
Videre syklet vi på 663, der møtte vi en gjeng som også skulle sykle til lindesnes. Snittalder på ca 70 og følgebil var med, de fortalte at vi bare måtte sykle ut til Bud for det var en flott plass.
Vi stolte på de eldre herrene og tok den 2 mil lange omveien om Bud. Det var flott skue å sykle ut og fra Bud, men det var ikke noe helt utrolig så litt usikre på om det var verdt det. Så om det.
Så var Molde neste mål, eller vi skulle ikke helt inn til Molde, men nesten. Da syklet vi ut igjen på 64. Og tok til 662. Planen var å ta ferje fra mordal. Vi må jo bare erkjenne nok en gang at vi ikke er flinke nok til å ha nok mat i bagasjen. Har i dag kjørt forbi så mange butikker og trodde det skulle være en butikk like ved kaia i mordal. Det er det ikke. Når vi kom dit hadde vi ikke mye mat igjen og fant ut at det ikke var butikk på den øya vi skulle til, så da måtte vi sykle inn til Molde

I Molde var det butikker i hopetall og masse mat ble kjøpt!
Istedet for å sykle tilbake valgte vi heller å kjøre ferje fra Molde til Vestnes. Det medfører en litt annen rute en planen. Men men

I Vestnes skulle teltplassen finnes, men det var lettere sagt enn gjort. Vi havnet i Fiksdal! Over 2mil dit...

Nå er teltet oppe og i dag ble det fjordland kjøttkaker til middag! Mmmmm

Planen var å sykle 90km i dag, men endte opp med turens lengste etappe på 161km. Det fordi vi syklet omvei og ikke har vært flinke nok med matinnkjøpet. Fy.. Godt vi ikke er alt for slitne. Gått helt fint!

Nå sier vi god natt og ses i morgen!